Santander Consumer Bank

App

Uppdaterad

Santander Mobilbank lanserad!

Du kan ladda ner den både för iphone och android på appstore & google play till mobil och surfplatta. Appen fungerar i dagsläget för alla kunder med ett sparkonto, lån, billån, kort eller delbetalning. Kunder med en privatleasing har just nu inte möjlighet att se sitt engagemang i appen. Vår ambition är att även du med en privatleasing ska kunna se ditt konto inom en snar framtid. 

Hur loggar jag in på Santander Mobilbank?

För att logga in på mobilappen behöver du ha mobilt BankID installerat på din telefon eller surfplatta. När du öppnar appen fyller du i ditt personnummer och trycker på ”Logga in med Mobilt BankID”. Här öppnas din BankID-app automatiskt och du fyller i ditt lösenord för BankID. När du har signerat hämtas din information och du kommer sedan till din översikt. 

Jag lyckas inte logga in, vad gör jag för fel?

Du behöver ha BankID installerat på samma enhet som du försöker logga in på. Om du har och det inte fungerar kan det vara så att du inte är kund hos oss idag eller att din profil inte har hunnits skapas.

Kan jag se mina transaktioner för min kredit i appen?

För att se dina transaktioner gör du enligt följande: 

Tryck på det konto som du vill se, i detta fall har vi valt kontot "butikskredit". När du valt konto skickas du vidare till kontoöversikten, där kan du se hur mycket du har kvar att använda och hur mycket du har använt av din kredit. 

För att se dina transaktioner så scrollar du ner i appen . Där ser du köp, om du har några ränteposter samt inbetalningar.

Hur ser jag information om mitt lån?

Från översikten väljer du det lån du önskar se (om du har fler än ett lån). Då skickas du vidare till kontoöversikten, där kan du se hur mycket du har kvar att betala och hur stort lånet var från början. Du ser även hur mycket du betalat hittils samt din nuvarande ränta. Väljer du "Läs mer" kommer du vidare till information så som ditt lånenummer, försäkring och medlåntagare.

Kan jag se hur mycket jag ska betala den här månaden?

Ja, du hittar fakturan när du klickar in dig på det aktuella kontot. Längst ned på sidan finns en menyrad där ett av alternativen är ”Fakturor”. Väl där finner du all information om din aktuella månadsbetalning. Välj den faktura du önskar se, du kan även öppna upp fakturan i sin helhet på "visa pappersfakturan"

 

Kan jag betala min faktura i appen?

I dagsläget går det tyvärr inte att betala sin faktura i appen.

Kan någon annan få tillgång till mina transaktioner om jag använder appen?

Ingen tredje part får tillgång till dina transaktioner om du använder appen. Vi har vidtagit många åtgärder för att ditt användande skall vara säkert. Tänk på att dina personuppgifter och personliga koder inte skall delas med andra. Vi uppmanar till extra försiktighet när appen används på allmänna platser då den vanligaste formen av id-kapningar sker genom att obehöriga får syn på dina personuppgifter.

Kan jag avsluta mitt konto i appen?

Det går inte att avsluta sitt konto i appen. Du är välkommen att ringa oss på 08-559 514 00, vardagar mellan 9-17 så hjälper vi dig att avsluta ditt konto.

Kan jag kontakta kundtjänst genom appen?

Ja,  i menyraden väljer du ”Kontakt” där finns möjlighet att skicka in ett meddelande till oss direkt. Du finner även kontaktuppgifter till kundtjänst om du föredrar att ringa istället för att skriva. 

Hur ändrar jag mina uppgifter?

Du kan ändra dina kontaktuppgifter genom att öppna sidomenyn i det övre vänstra hörnet och sedan klicka på ”Visa mina uppgifter” högst upp i listan. Glöm inte att trycka på ”spara uppgifter” efter att du skrivit in dina ändringar. Namn och adress kommer du inte kunna ändra på egen hand i appen, utan då ber vi dig kontakta vår kundtjänst antingen via ett privat meddelande eller via telefon. 

Vad har jag för ränta?

Du kan se din nuvarande ränta på dina kort, konton och lån genom att använda den detaljerade översikten för respektive engagemang. Den informationen finns tillgänglig när du trycker på ”Läs mer” för det valda kontot. 

Hur spärrar jag mitt kort i appen?

Du kan spärra ditt kort genom att gå in på aktuellt kort och sen trycka dig vidare till ”Hantera kort”. Här väljer du ”Spärra kort”.

Kan jag göra överföringar i appen?

Nej, vi hänvisar dig till internetbanken för att göra en banköverföring från ditt sparkonto eller kortkonto.