Santander Consumer Bank

Hur använder jag försäkringen på mitt privatlån?

Uppdaterad

Du som har ett privatlån behöver se efter vilken typ av försäkring du har. 

Är du tveksam kan du alltid kontakta oss genom att skicka ett meddelande till oss här på internetbanken. Har du tagit ditt lån den 23 november 2016 eller senare och har tecknat en försäkring har du ett Låneskydd.

Nedan hittar du länkar och telefonnummer till de försäkringsbolag som vi samarbetar med. Du vänder dig direkt till försäkringsbolaget med din anmälan. För att du snabbt ska få hjälp är det viktigt att du kontaktar rätt bolag. Om du har flera privatlån försäkrade hos oss kan det hända att du behöver göra din anmälan till både Lighthouse/AXA och CNP Santander Insurance.


Låneskydd som är är tecknat den 23 november 2016 eller senare:
Kontakta CNP Santander Insurance på telefon 08-593 665 83 eller via e-post kundservice@se.cnpsantander.com

Har du ett äldre privatlån där du har tecknat försäkringen innan den 23 november 2016 måste du se efter vilken försäkring du har. 


Betalningsskydd  som är tecknat till och med den 22 november 2016:
Gå in på AXAs hemsida och välj Anmäl ärende. Du kan också kontakta AXA via telefon på 08-502 520 88 eller via e-post clp.se.kundservice@partners.axa.

Låneskydd som är tecknat från och med den 2 maj 2014 till och med den 2 november 2015:
Kontakta CNP Santander Insurance på telefon 08-593 665 83 eller via e-post kundservice@se.cnpsantander.com.