Santander Consumer Bank

Kivra

Uppdaterad

Vad är kivra?

Kivra är en tjänst där du kan välja att få din post digitalt från över 10 000 ansluta företag och myndigheter. Från och med december 2018 kan du få en del av dina Santanderfakturor i din digitala brevlåda Kivra.   

Hur ansluter jag mig till Kivra?

Om du vill ansluta dig till Kivra gör du det själv via Kivras app eller hemsida (www.kivra.com),  alternativt att du kontaktar Kivras support på tel 0770-45 70 00 eller support@kivra.com.

Hur vet jag om mina fakturor kommer i Kivra?

Har du ett kontonummer på 11 siffror som börjar med 2-, 3- eller 4- och får hem din faktura fysiskt i dagsläget (november 2018) kommer du från och med december 2018 att få din faktura digitalt i Kivra

Jag har idag autogiro / e-faktura, får jag min post i Kivra då?

Nej, detta gäller endast om du i dagsläget får din post hem i brevlådan. Vid autogiro eller e-faktura fortsätter det som tidigare.

Försvinner aviavgiften från Santander om jag ansluter mig till Kivra?

Nej, det gör den inte. Du har kvar samma aviagift som tidigare.

Varför tar ni inte bort aviavgiften när jag ansluter mig till Kivra?

Aviavgiften påverkas inte av att du ansluter dig till Kivra. Aviavgiften täcker våra kostnader för att skicka ditt kontoutdrag via Kivra samt för att ta fram det som redovisas på kontoutdraget så som din betalplan, kapitalskuld och vad du betalar i amortering och ränta.

Jag har flera konton hos Santander, hamnar alla fakturor i Kivra om jag ansluter mig/är ansluten till Kivra?

Nej, det beror på vilka produkter du har hos Santander. Eftersom vi erbjuder många olika typer av finansieringar och ständigt utvecklar våra produkter och tjänster, så kan våra olika lån och krediter ha olika tilläggstjänster och möjligheter. 

Kommer all annan post från Santander i Kivra om jag ansluter mig, eller bara fakturor?

Det är endast vanliga fakturor som skickas digitalt via Kivra. Eventuella påminnelser, erbjudanden, årsräntebesked och övrig information skickas precis som innan hem till dig eller finns tillgängliga i Internetbanken.

Om vi är två på kontot, får vi båda fakturan i Kivra?

Nej, det är endast huvudlåntagaren som får fakturan i Kivra.

Kan jag välja att avsluta en enskild avsändare i Kivra?

Du kan även välja att stänga av en enskild avsändare, följ guiden nedan för att se hur du gör.

Längst ner på sidan väljer du mer, och sedan inställningar.

Väl inne på inställningar väljer du avsändare.

Välj relevant avsändare.

Avsluta enskild avsändare genom att bocka ur dig och signera med BankID.

Hur ändrar jag mitt belopp att betala hos Kivra samt när jag vill betala?

Du kan enkelt välja vilket belopp du vill betala och när. Börja med att öppna upp fakturan.

När du öppnat fakturan väljer du "hantera" högst upp i det högra hörnet.

Hur kommer jag i kontakt med Kivras support?

Kivras support har öppet 9-17 och du når dem på tel 077-045 70 00 och support@kivra.com Kivras support tar gärna hand om frågor relaterade till tjänsten.

Guide taggad med: Faktura Inbetalning nytt